fbpx
0371-180 60 info@g-byran.se

ALLT HANDLAR OM UPPFATTNINGAR

Vi pratar varumärken. En logotyp är en symbol för varumärket, men det är uppfattningen på marknaden som är helt avgörande för vad man förknippar din logotyp med.

Alla människor är snabba på att bedöma. Det sägs att ”you will never get a second chance to make the first impression”. Men visst har du själv blivit överraskad när du lärt känna en person lite mer? Eller när du använt den där produkten eller tjänsten som du först var aningen skeptisk till?

Med värderingar, löften och budskap som är förankrade hos dina medarbetare – och en tydlig strategi kan vi tillsammans få marknaden att tycka om ditt företag ännu mer. Kanske till och med älska er? Det leder till att ni blir förstahandsvalet, köptroheten ökar och ni kan ta bättre betalt. Ljuv musik, eller hur?

Det fungerar precis på samma sätt för att bli en attraktiv arbetsgivare. Du måste jobba med varumärket där också – både inåt för att behålla kompetensen och utåt för att attrahera ny.

Hur man går tillväga för att bli omtyckt och älskad som företag?  Det är ett väl bevarat recept som bara några få känner till. De kallas kreativa människor. En grupp av dem blir tillsammans G-byrån.

ALLT HANDLAR OM UPPFATTNINGAR

Vi pratar varumärken. En logotyp är en symbol för varumärket, men det är uppfattningen på marknaden som är helt avgörande för vad man förknippar din logotyp med.

Med värderingar, löften och budskap som är förankrade hos dina medarbetare – och en tydlig strategi kan vi tillsammans få marknaden att tycka om ditt företag ännu mer. Kanske till och med älska er? Det leder till att ni blir förstahandsvalet, köptroheten ökar och ni kan ta bättre betalt. Ljuv musik, eller hur?

Hur man går tillväga för att bli omtyckt och älskad som företag?  Det är ett väl bevarat recept som bara några få känner till. De kallas kreativa människor. En grupp av dem blir tillsammans G-byrån.

Långsiktigt

Vi ser långsiktigt i relationerna med våra uppdragsgivare. Vi har förmågan att förädla och förfina. Men också och göra helt nytt, när tiden är mogen för det. Tillsammans med stor kunskap om kundföretagen och marknaderna, gör att vi är kvar även efter att de fått ny marknadschef eller ledning. Vi ser oss som en marknadsavdelning eller inhousebyrå, men på distans.

Mer resurser när det behövs

För att skapa effektivitet och ha spjutspetsen, när det verkligen behövs, samarbetar vi med ett stort nätverk av enskilda specialister, konsulter och företag. Med dem breddar vårt arbetsområde och kopplar på extra resurser när vi har produktionstoppar eller behöver djup specialistkunskap. 

I

Allt. Vi menar det. Allt!

Vi är riktiga fixare och doers. Vi gör helhetslösningar som kan inkludera specialsnickerier, skyltproduktion och montering, byggnation av monter och utställningar, utbildning, tryckning, paketering, distribution. Allt du kan tänka dig. Det är som att trycka på play. Det bara rullar på! Och du, vi laggar inte.

Nu, då och framåt.

 Sedan 2017 har G-byrån ny ägare: Anders Ohrgren, som innan dess samlat på sig mer än 20 års erfarenhet från reklambranschen som anställd och därtill närmare tio år i den grafiska branschen. Med ägarbytet breddades tjänsteutbudet och byrån har fått en tydligare profilering mot marknadskommunikation och strategiskt arbete.

G-byråns historia startade 1978 och var då en traditionell reklambyrå av Larz G Johansson. Detta var en tid då man under arbetsdagen använde vaxmaskin, gnuggissar och reprokamera. Den lilla lokala reklambyrån växte och kunder strömmade till, även från platser långt utanför 50-skyltarna. Som mest var man runt 15 personer runt 1990. Sedan dess har det hänt en hel del.

Idag – när vi pratar om pixlar, call-to-action och molnet – fortsätter vi att ha kunder runt om i landet. Det är ganska unikt för en landsortsbyrå. Vi arbetar med uppdragsgivare i flera branscher – en del har sin marknad över hela världen, andra lokalt på sin ort. Vi är med på tillväxtresor till marknadsledande positioner.

NYFIKEN?

Visst vore det lite spännande att prata med några riktiga specialister på marknadskommunikation? Helt förutsättningslöst. Hör av dig!